Mindful Wandelen

Wil jij liever wandelen dan hardlopen? Of heb je blessures waardoor je niet kunt hardlopen? Voor jou hebben we de 5 weekse cursus Mindful Wandelen. Het onderliggende principe is gelijk aan dat van Mindful Hardlopen, met als enige verschil dat we wandelen in plaats van rennen.

 

Lichamelijke & mentale BOOST!

Mindful Wandelen in de buitenlucht is goed voor je gezondheid. Studies bewijzen dat wandelen kalmerend werkt op je stemmingen en emoties. Je triggert actief je brein en geest en je ervaart een extra mentale boost. Met de ademhalingsoefeningen worden je zintuigen gestimuleerd, voed je je organen en alle cellen van je lichaam met zuurstofrijk bloed. En dat voel je!

 

Zin om mee te doen?

De VitaliteitsFactor gebruikt bij Mindful Wandelen de combinatie van verschillende ademhalingstechnieken, mindfulness, loop-/wandeltechnieken en yoga met als resultaat meer energie, meer uithoudingsvermogen, minder stress. We lopen, leren beter ademen tijdens het bewegen, oefenen, spelen buiten en lachen. Je zult verrast zijn hoe je met eenvoudige oefeningen mooie resultaten kunt bereiken, leidend naar minder stress en meer energie. En die big smile op je gezicht na afloop? Die is inbegrepen.

 

Hoe zijn de 5 sessies ingedeeld?

Alle 5 sessies duren 90 minuten. We wandelen 10 minuten in en doen warming up oefeningen: huppelen, hakken-billen, knieheffen, alles wandelend. Daarna volgen core stability oefeningen en staan we stil bij onze ademhaling. Iedere training wandelen we een andere route en staat een nieuw thema centraal. We doen een cooling down en als afsluiting een body scan. De eerste sessie is er extra aandacht voor ademhaling en wandeltechniek.

Voor iedereen die van wandelen houdt!

Doe je mee?

 

Meld je aan voor de cursus Mindful Wandelen!

De cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur.
De investering bedraagt €95,– inclusief BTW.

 

AANMELDEN