Mindful Hardlopen

Ben je al begonnen met hardlopen en vind jij het leuk om in groepsverband te leren hoe je mindful kunt hardlopen? Dan is deze 5-weekse cursus Mindful Hardlopen geschikt voor jou. De cursus is zodanig van inhoud en opzet dat zowel de gevorderde als de beginnende hardloper kan meedoen. Iedereen kan er zijn eigen leerpunt uit halen.

 

Focus op ademhaling & omgeving

Een van de voordelen van hardlopen is dat je lekker je ‘hoofd leegloopt’. Door mindful hardlopen ervaar je nog meer pluspunten. Je laat je vertrouwde telefoon, GPS of muziek gewoon thuis en concentreert je op je ademhaling en je omgeving. Hoe adem ik? Waar kijk ik naar? Wat ruik ik? Je ademhaling vormt de graadmeter om te bepalen hoe het met je is. Adem je te snel of te hoog, dan ga je in tempo terug. Als je je focust op een neusademhaling ren je meer ontspannen.

 

Lopen vanuit je hart

Met de cursus Mindful Hardlopen leer je echt vanuit je hart te lopen. Door de combinatie van lichaamsoefeningen, ademhalingstechnieken, hardlooptechniek, ontspanningsoefeningen, meditatie & mindfulness krijg je een enorme boost. Hierdoor ben je in staat om je hoofd leeg te maken en echt te genieten van het hier en nu.

 

Thema’s

Tijdens de 5-weekse cursus Mindful Hardlopen staan steeds andere thema’s centraal: bewegen – hardlooptechniek – ademhaling – mindfulness – concentratie – focus – loslaten – ontspannen. De tools die je krijgt zijn eenvoudig toe te passen in je werk en privé leven. Beginnende lopers krijgen de kans om op een plezierige en rustige manier op te bouwen. De meer ervaren lopers ondervinden hoe het is om anders te ademen, los te laten en (nóg) meer te genieten van het lopen.

 

Theorie & praktijk

We besteden aandacht aan de theorie en oefenen deze meteen in praktijk. Je ervaart aan den lijve wat deze manier van hardlopen voor jou kan betekenen en kunt de techniek vervolgens tijdens je eigen hardloopsessies én andere activiteiten toepassen.

 

Boost je vitaliteit!

Mindful hardlopen is goed voor je longen, hart, bloedvaten en geest. En het heeft vaak een positieve versterkende invloed op spieren, botten en pezen. Veel beginnende hardlopers hebben last van blessures. Mindful hardlopen is een methode die het loopplezier vergroot en het aantal blessures beperkt. Bewust ademhalen staat centraal

Het mooie van de cursus is dat je de mindfulness- en ademhalingstechnieken niet alleen tijdens het hardlopen toepast, maar ook in je dagelijks leven. Hierdoor krijg je meer energie en ervaar je minder stress, ook als je niet aan het hardlopen bent.

 

Kom lekker meedoen!

Hoe zijn de 5 sessies ingedeeld?

Alle 5 sessies duren 90 minuten. We lopen rustig in en doen een warming up. Daarna volgen core stability oefeningen en staan we stil bij onze ademhaling. Aansluitend een kern hardlooptraining, cooling down en als afsluiting vaak een bodyscan. Elke sessie staat een nieuw thema centraal. Lekker afwisselend dus!

Leuk voor de beginnende en gevorderde hardloper!

Doe je mee?

Meld je aan voor de cursus Mindful Hardlopen!

De cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1,5 uur.
De investering bedraagt €95,– inclusief BTW.

 

AANMELDEN